2023 – drugi najlepszy sprzedażowo rok w historii TIM SA [WIDEO]
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów przekroczyły w 2023 r. poziom 1,38 mld zł (-4,6% rdr.). Szacowana sprzedaż w grudniu 2023 r. wyniosła 93,5 mln zł (-15,6% rdr.).
Sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów przyniosła w 2023 r. ponad 939 mln zł (-6,6% rdr.), zaś w grudniu 2023 r. – niemal 62,6 mln zł (-13,8% rdr.).
– Biorąc pod uwagę okoliczności, uważam miniony rok, drugi sprzedażowo w ponad trzydziestopięcioletniej historii TIM-u, za udany – stwierdza Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
I półrocze 2023 r. od początku było dużym wyzwaniem ze względu na negatywny efekt bardzo wysokiej bazy wynikającej z ponadprzeciętnej sprzedaży osiągniętej w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r., głównie z powodu wojny w Ukrainie oraz obaw o łańcuchy dostaw, ale także zmian w programie „Mój Prąd”. Z kolei w II połowie minionego roku TIM odczuł skutki wyraźnego spowolnienia w branży budowlanej.
– Moim zdaniem, dekoniunktura dotknęła nas w stosunkowo niewielkim stopniu za sprawą naszego modelu biznesowego, co potwierdzają wzrosty zarówno liczba klientów TIM-u, jak i ich lojalności. Sprzedaży w ostatnim miesiącu roku nie sprzyjał kalendarz – grudzień 2023 roku miał bowiem mniej dni roboczych niż grudzień 2022 roku. Jeśli jednak porównamy przychody ze sprzedaży na dzień roboczy w obu tych miesiącach, okaże się, że spadek wyniósł tylko -1,9% rok do roku – zauważa Krzysztof Folta.
Zobacz raport bieżący nr 1/2024 >>